Februariskiss hos Arkivet

Varför inte titta in i Arkivets blogg och tolka Susannes februariskiss, ni har chansen att vinna scrapprylar för
200 kr och det är ju aldrig fel :) 
Ni hittar mer info i Arkivets blogg hur ni går till väga.



Här är min tolkning som för övrigt är utom tävlan. Jag har använt Graphic 45's serie "Once upon a springtime". Eftersom jag älskar att jobba med produkter från Graphic 45 så var detta en härlig utmaning. Dessa papper är så otroligt söta.
Jag har valt att använda figurerna i papperna som dekorationer, man måste helt enkelt våga sätta saxen i papperna. Med lite Glossy accent fick jag fram lite mer effekt på de söta små älvorna och den lilla kaninen.
Ramarna som ligger över fotona finns på ett eget ark och är die-cuts. Stygnen uppe till höger har jag gjort med rosa pärlband. Spetsen som sitter under bilden har jag tryckt ihop en hel del och limmat med limpistol. Den lilla tagen ibland blommorna finns på ett eget ark och där finns även remsan med text som jag använt uppe till höger och nere till vänster. Även de tre blommorna har fått Glossy accent på sig.
Jag valde att använda två sorters alfabet till dena layout. Det ena hade jag själv och det andra lilla gröna hittar ni hos Arkivet.



Ha det gott och scrappa lugnt.

Kommentarer
Postat av: Jenny Dahlqvist

En helt ljuvlig LO!!! Du är så himla duktig. kramis Jenny

2011-02-04 @ 16:29:46
URL: http://www.jennysscrappicorner.blogspot.com
Postat av: Lotta

Tack :thumbup:

2011-02-08 @ 19:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0